Klauzula informacyjna dla Członków Wspólnoty

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA CZŁONKÓW WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
APARTAMENT I REZYDENCJE MARINA MOKOTÓW
PRZY UL. BIAŁEJ FLOTY 2,2A,4,4A,6,6A,8,8A W WARSZAWIE 

 

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH 

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jako Członka Wspólnoty jest Wspólnota Mieszkaniowa Apartamenty i Rezydencje Marina Mokotów ul. Białej Floty 2,2A,4,4A,6,6A,8,8A w Warszawie przy ul. Marcina Flisa 4 w Warszawie (02-247), posiadająca NIP: 522 320 11 75, REGON: 388661270, kontakt: administracja2@marinamokotow.pl  dalej „Wspólnota”, „Administrator”. 

 

CELE PRZETWARZANIA DANYCH  

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu zarządu nieruchomością wspólną, w tym w szczególności: 

  1. w celach rozliczeniowych, rachunkowych i podatkowych, 
  2. organizacji zebrań członków Wspólnoty Mieszkaniowej i podejmowania uchwał,
  3. kontaktowych,  
  4. prowadzenia postępowań sądowych i administracyjnych (dochodzenia roszczeń i obrony przed nimi), 
  5. rejestracji wizerunku/innych danych osobowych w ramach monitoringu wizyjnego,  
  6. archiwizacyjnych. 

 

PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH 

Podstawą prawną dla przetwarzania Pani/Pana danych przez Wspólnotę jest:  

  1. niezbędność do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) (głównie ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1048)),
  2. niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit f) RODO), polegających na: kontaktowaniu się, prowadzeniu korespondencji w związku z zarządzaniem nieruchomością wspólną, dochodzeniu roszczeń i obrony przed nimi, zapewnieniu bezpieczeństwa osób przebywających na terenie Wspólnoty oraz jej mienia oraz archiwizacji dokumentacji Wspólnoty.  

 

PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE 

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych osobowych, prawo sprostowania, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo do usunięcia danych osobowych.  

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją, wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora. 

W sprawie realizacji praw może Pani/Pan skontaktować się elektronicznie, pod adres: administracja2@marinamokotow.pl 

Przysługuje Pani/Panu prawo skargi do właściwego organu nadzorczego w szczególności w państwie swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH 

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Wspólnotę co do zasady przez okres pozostawania przez Panią/Pana członkiem Wspólnoty, a po utracie tego statusu (na skutek zbycia nieruchomości), do momentu sporządzenia końcowego rozliczenia mediów i uregulowania wszystkich zobowiązań wobec Wspólnoty. Dane osobowe w celach rachunkowych są przechowywane do upływu pięciu lat od końca roku kalendarzowego, w którym miało miejsce zdarzenie księgowe. W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, dane te mogą przetwarzane do momentu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu z przyczyn dotyczących Pana szczególnej sytuacji. Dane osobowe w postaci wizerunku/inne zarejestrowane w ramach monitoringu dane są przechowywane przez okres 30 dni. Dane przechowywane w celach archiwizacyjnych (np. na listach osób biorących udział w zgromadzeniu właścicieli, w ramach dokumentów dotyczących podejmowania uchwał) przechowywane są przez czas trwania Wspólnoty.  

ODBIORCY DANYCH 

Przewidywanymi odbiorcami danych osobowych są: zarządca nieruchomości Integrum Management Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, firmy świadczące dla Administratora wsparcie IT oraz dostawcy usług IT, operatorzy pocztowi/kurierzy, firmy doradcze, z którymi Administrator współpracuje, oraz inne podmioty, które wykonują działania na zlecenie Administratora lub dostarczają mu usługi niezbędne do prowadzenia działalności, inni Członkowie Wspólnoty (w sytuacjach dozwolonych prawem), banki, doradcy prawni, policja, sądy, organy egzekucyjne, firmy świadczące usługi związane z ochroną/monitoringiem wizyjnym osiedla.  

O dane osobowe Członków Wspólnoty mogą także wnioskować podmioty upoważnione do otrzymywania danych osobowych na mocy obowiązujących przepisów prawa. 

Zarząd nieruchomością wspólną został powierzony spółce Integrum Management Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wspólnota powierzyła przetwarzanie danych osobowych Członków Wspólnoty spółce, na podstawie art. 28 RODO, umową powierzenia przetwarzania danych osobowych. 

DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH 

Co do zasady,  podanie przez Państwa danych osobowych wynika z przepisów prawa. Skoro jesteście Państwo członkami Wspólnoty, Wspólnota posiadać będzie Państwa dane osobowe. 

ŹRÓDŁO POZYSKANIA DANYCH OSOBOWYCH 

Dane osobowe mogą zostać pozyskane przez Wspólnotę bezpośrednio od Pani/Pana lub też przekazane przez dewelopera (gdy nabyła/nabył Pani/Pan lokal od dewelopera), zbywcy lokalu (od, którego nabyła/nabył Pani/Pan lokal), z ksiąg wieczystych. 

Przetwarzane są następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych: dane identyfikacyjne,  dane kontaktowe, dane dotyczące nabytego lokalu, dane księgowe/rozliczeniowe.